22.10.2019 | Tiedotteet

AMK-opiskelijoiden liittokokous koolla Helsingissä 31.10. – 1.11

Yhteensä 150 ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien edustajaa ja tarkkailijaa eri puolilta Suomea kokoontuu Helsinkiin Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry:n 24:een varsinaiseen liittokokoukseen. Kokous pidetään 31.10. – 1.11. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Pasilan kampuksella. Juhlapuheen pitää perjantaina 1.11. tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kosonen.

Liittokokous on SAMOKin ylintä päätösvaltaa käyttävä toimielin, joka päättää liiton toiminnasta ja suuntaviivoista sekä valitsee liiton hallituksen seuraavalle kaudelle. SAMOKin hallitukseen vuodelle 2020 on tähän mennessä asettunut ehdolle yhteensä kahdeksan AMK-opiskelijaa.

Liiton puheenjohtajaksi ovat ehdolla Laura Hahl (Lahden ammattikorkeakoulun opiskelijakunta), Anna Laurila (Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta) ja Silja Nurmi (Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta). Varapuheenjohtajaksi ovat ehdolla Emma Kokkonen (Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta) ja Santeri Kujanpää (Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta).

Lisäksi hallitukseen ovat ehdolla Emma Hannonen (Oulun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta), Oona Löytänen (Lapin ammattikorkeakoulun opiskelijakunta) ja Elina Viitaniemi (Haaga-Helian opiskelijakunta Helga).

Media on tervetullut seuraamaan kokousta torstaina sekä perjantaina kello 10.00 alkaen. Virallinen aikataulu tarkentuu ensimmäisen kokouspäivän alussa. Liittokokousta voi seurata myös suorana nettilähetyksenä. Linkki lähetykseen julkaistaan perjantaina aamulla SAMOKin nettisivuilla sekä sosiaalisen median kanavissa.

Nettisivuiltamme löytyvät alustava aikataulu ja liittokokousmateriaali. Sosiaalisessa mediassa liittokokousta voi seurata tunnisteella #samokliko.

Nettisivut: https://samok.fi/liittokokous/
Facebook: Facebook-tapahtuma