Julkaisut
SAMOKin kysely: Yli puolet ammattikorkeakouluopiskelijoista kertoi psyykkisen hyvinvointinsa heikentyneen
Lähes puolet kyselyyn vastanneista ammattikorkeakouluopiskelijoista kokee toimeentulonsa vähintään heikoksi. Suomen opiskelijakuntien liitto -...
Tiedote: AMK-opiskelijoista keskimäärin 34 prosenttia kuuluu opiskelijakuntaan – selvitys opiskelijakuntien tilasta on julkaistu
Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK on tuottanut selvityksen opiskelijakuntien toiminnasta syksyllä 2023 kerätyn kyselyaineiston pohjalta....
Ammattikorkeakoulujen rahoitusmalliuudistus jättää kylmäksi
SAMOK on yhdessä Suomen ylioppilaskuntien liitto SYLin ja Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n kanssa jättänyt eriävän mielipiteen Opetus-ja...
Korkeakouluopiskelijoiden EU-vaaliohjelma on julkaistu
Korkeakouluopiskelijoita edustavien järjestöjen, Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) ja Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOKin...
Tiedote: Opiskelijavaihtojen määrä laskussa – SAMOK ja SYL julkaisivat ohjelman näiden lisäämiseksi
Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ja Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) julkaisivat ohjelman korkeakouluopiskelijoiden kansainvälisten...
Lähes 4500 opiskelijaa vastasi kyselyyn YTHS:n toiminnasta – opiskelijat toivovat terveyspalveluiden saatavuuden parantamista ja nopeampaa chat-ajanvarausta
Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ja Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK toteuttivat korkeakouluopiskelijoille kyselyn Ylioppilaiden...
Selvä enemmistö AMK-opiskelijoista ajattelee äänestävänsä seuraavissa vaaleissa – Arvot ja asenteet tutkimus on julkaistu
Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOKin teettämän Arvot ja asenteet -tutkimuksen mukaan neljä viidestä vastaajasta pitää todennäköisenä, että...
Yhdenvertaisuus korkeakouluissa -tutkimustulokset on julkaistu
SAMOKin Yhdenvertaisuutta korkeakouluihin -hankkeen yhdenvertaisuustutkimuksen tulokset on julkaistu. Tutkimuksen toteutti Opiskelun ja...
Yhteisöllisempi korkeakoulu
Yhteisöllisempi korkeakoulu -julkaisu on osa SAMOKin JOKA-projektia (2019-2021). Jatkuvan oppimisen ja kansainvälistymisen luomat haasteet...