06.03.2024 | SAMOK viestii, Uutiset

Tiedote: Students at Risk Finlandille 53 000 € valtionavustus

Students at Risk Finland ry kiittää saamastaan 53 000 euron valtionavustuksen vuodelle 2024. Avustuksen turvin yhdistyksen toiminta jatkuu. Avustus on ratkaiseva askel eteenpäin yhdistyksen pyrkimyksissä tarjota apua vainoa pakeneville opiskelijoille.

”On hienoa, että voimme jatkaa toimintaa apurahajärjestelmän perustamiseksi! Sotaa pakenevien opiskelijoiden tukeminen ja heidän opintojen jatkamisen mahdollistaminen on entistäkin tärkeämpää”, sanoo Students at Risk Finlandin toiminnanjohtaja Ville Jäppinen.

Toisen toimintavuoden tavoitteena on selvittää opiskelijoiden maahantuloon ja valintaan liittyviä käytäntöjä sekä valmistella ohjelman pilottivaihetta. Lisäksi tavoitteena on turvata toiminnan jatkuvuus myös tuleville toimintavuosille.

Students at Risk Finland ry on Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOKin ja Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) vuonna 2023 perustama yhdistys. Sen tarkoituksena on tarjota mahdollisuus jatkaa opintoja suomalaisessa korkeakoulussa sotaa, poliittista väkivaltaa ja vainoa pakenevia opiskelijoille. Students at Risk -ohjelman perustaminen EU-tasolla on myös yksi SAMOKin ja SYLin EU-vaalitavoitteista.

Ville Jäppinen
Toiminnanjohtaja, Students at Riska Finland ry