10.08.2022 | SAMOK viestii, Uutiset

SAMOKin viestintästrategia valmistui ja visuaalinen ilme päivittyi

Kevään aikana SAMOKissa on työstetty uutta viestintästrategiaa, joka on nyt valmistunut. Osana tätä uudistusta myös SAMOKin visuaalinen ilme on päivitetty vastaamaan tämän ajan tarpeita.

“On ollut kiinnostavaa ja antoisaa työstää SAMOKille viestintästrategiaa, johon pohjaamme viestintämme tulevaisuudessa. Olen ylpeä koko projektitiimistä, joka tätä uudistusta on työstänyt”, sanoo SAMOKin järjestösuunnittelija Aleksi Airaksinen.

Tuttu kolmiportainen pallokuvio ja oranssi väri säilyvät visuaalisen ilmeen pääelementteinä. Mukaan tuotiin uusia tehostevärejä, joiden valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota niiden saavutettavuuteen.

“SAMOKin visuaaliseen ilmeeseen kaivattiin raikkautta ja uusia mahdollisuuksia yhdistellä erilaisia värejä ja sävyjä. Aiemmat värit eivät myöskään täyttäneet kaikkia saavutettavuusvaatimuksia. Nyt viestintästrategian uudistuksen yhteydessä oli hyvä hetki uudistukselle”, kertoo SAMOKin ilmettä päivittänyt SAMOKin hallituksen jäsen Ida Flemmich.

Ennen visuaalisen ilmeen uudistusta SAMOKin viestintä on nojannut 25-vuotisjuhlavuoden visuaaliseen ilmeeseen. Nyt kun vuosijuhlat on saatu juhlittua, on myös aika siirtyä uuteen ilmeeseen.

Jatkossa SAMOKin logo sekä valikoituja kuvia on ladattavissa myös SAMOKin nettisivujen mediapankista. Mediapankista löytyy materiaalien lisäksi SAMOKin graafinen ohjeistus.

Uusi visuaalinen ilme otetaan käyttöön SAMOKissa portaittain heinä-elokuussa.

Lisätiedot:
Järjestösuunnittelija
Aleksi Airaksinen
[email protected]
044 051 9521