16.10.2019 | Tiedotteet

Vaikuttamisen tulee olla näkyvää – alamme julkaista listaa tapaamistamme päättäjistä!

Ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien ja ammattikorkeakouluopiskelijoiden kattojärjestönä meidän tehtävämme on vaikuttaa päättäjiin. Kansanedustajiin, valtioneuvoston jäseniin ja kuntapäättäjiin vaikuttaa jatkuvasti meidän lisäksemme suuri määrä erilaisia asiantuntijoita, etujärjestöjä ja yrityksiä. Tällä työllä on luonnollisesti oma vaikutuksensa päätöksentekoon ja sen lopputuloksiin.

Meidän näkemyksemme mukaan päätöksenteon tulee olla mahdollisimman läpinäkyvää kansalaisille – siksi tahdomme omalta osaltamme olla lisäämässä läpinäkyvyyttä. Alamme julkaista nettisivuillamme listaa tapaamistamme päättäjistä, ja kannustamme samalla muita kansalaisjärjestöjä avoimuuteen vaikuttamistyössä.

“Meille on tärkeää tehdä vaikuttamistyötämme näkyvämmäksi jäsenillemme ja kenelle tahansa kiinnostuneelle. Toivomme, että esimerkillä innostamme myös muita tahoja jakamaan avoimemmin tietoa vaikuttamistoiminnasta!” iloitsee puheenjohtaja Iiris Hynönen.

Meidän tavoitteemme on yksinkertainen: tehdä ammattikorkeakoulutuksesta ja amk-opiskelijoiden elämästä parempaa. Näkemyksemme ovat luettavissa poliittisesta tavoiteohjelmastamme. Poliittinen tavoiteohjelma on hyväksytty liittokokouksessa 2018, ja sitä ovat olleet hyväksymässä kaikki Suomen 25 ammattikorkeakoulun opiskelijakunnat. Tämän dokumentin pohjalta koostamme kaikki päättäjiin vaikuttamisessa käyttämämme asiakirjat.

Tapaamisrekisterin löydät täältä. Sivulta löydät tiedon siitä, ketä päättäjiä olemme tavanneet ja milloin. Jokainen päättäjä, jonka nimi mainitaan sivuillamme, on antanut luvan julkaista tiedon tapaamisesta.

Lisätiedot:

Iiris Hynönen