28.08.2024 | Tiedotteet

SAMOK

Tiedote: Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK sopeuttaa toimintaansa

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK sopeuttaa toimintaansa. Sopeutukset koskevat koko liiton toimintaa ja työntekijöitä.

Neuvottelut perustuvat toimintaympäristön muutoksiin ja taloudellisiin syihin. Neuvotteluiden tavoitteena on varmistaa liiton toimintakyky myös tulevaisuudessa.

“Kustannusten nousu yhdistettynä mm. hankerahoituksen ja yhteistyötulojen odotettua pienempään kertymään on johtanut sopeutustarpeeseen. Pyrimme toteuttamaan sopeutustoimet siten, että niillä olisi mahdollisimman vähäinen negatiivinen vaikutus liiton perustyöhön”, toteaa liiton toiminnanjohtaja Vellu Taskila.

SAMOKin hallitus tekee päätökset sopeutustoimista henkilöstön kuulemisen jälkeen kokouksessaan 6.9. SAMOK toivoo työrauhaa ja ymmärrystä muutosneuvotteluiden ajan niin luottamushenkilöille kuin henkilöstölle.

Lisätiedot:

Vellu Taskila
+358442385384

SAMOK on valtakunnallisesti vaikuttava opiskelijajärjestö. Koostumme 22:sta eri opiskelijakunnasta, ja yhteinen tavoitteemme on tehdä edunvalvontaa ammattikorkeakouluopiskelijoille. Tuemme ja palvelemme opiskelijakuntia siten, että heillä olisi parhaat mahdolliset eväät ajaa oman korkeakoulunsa opiskelijoiden etuja.