19.04.2023 | SAMOK viestii, Tiedotteet

Tiedote: SAMOKin Opiskelijakuntien tukeminen -hankkeen projektipäälliköksi Tekla Kosonen ja koulutuspolitiikan asiantuntijan sijaiseksi Aleksi Niemi

Kosonen ja Niemi aloittavat tehtävissään toukokuun aikana.

SAMOKin Opiskelijakuntien tukeminen -hankkeen projektipäälliköksi on valittu Tekla Kosonen. SAMOK sai Opetus- ja kulttuuriministeriöltä 100 000 euron projektiavustuksen tukemaan opiskelijakuntien toimintaa ennen kuin päätöksiä opiskelijakuntien julkisesta rahoituksesta saadaan tehtyä. Kosonen opiskelee sosionomiksi Metropolia ammattikorkeakoulussa ja on aiemmin toiminut SAMOKin hallituksen jäsenenä vuonna 2022 ja tätä ennen Metropolia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKAn hallituksen jäsenenä sekä puheenjohtajana. SAMOKissa hän vastasi koulutuspolitiikasta ja opiskelijakuntien rahoituksesta. Tämän kevään ajan hän on toiminut Helsingin yliopiston ylioppilaskunta – HYY:n eduskuntavaalikoordinaattorina.

“On mahtavaa päästä tukemaan opiskelijakuntien elintärkeää toimintaa ja hyödyntämään kaikkea sitä kokemusta, jota olen opiskelijaliikkessä kerryttänyt”, sanoo Tekla Kosonen.

SAMOKin koulutuspolitiikan asiantuntijan vanhempainvapaan sijaiseksi on valittu Aleksi Niemi, joka on kevään ajan työskennellyt SAMOKissa eduskuntavaalien parissa viestintä- ja vaikuttamiskoordinaattorina. Niemi opiskelee hallintotieteiden maisteriksi Tampereen yliopistossa. Lisäksi hän on muun muassa toiminut Tampereen ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtajana vuonna 2022 ja hallituksen jäsenenä vuonna 2020.

“Palo edunvalvontaa kohtaan on lisääntynyt vaalivuoden aikana entisestään. Odotan ilolla koulutuspoliittisten asioiden edistämistä SAMOKissa”, sanoo Aleksi Niemi.

Niemi siirtyy koulutuspoliittisen asiantuntijan tehtävään joustavasti toukokuun aikana ja toimii sijaisena koulutuspolitiikan asiantuntijan sijaisena alkuvuoteen 2024 saakka. Kosonen puolestaan aloittaa tehtävässään 4. toukokuuta. Hanke jatkuu kesäkuun 2024 loppuun asti.

“On hienoa saada Aleksin ja Teklan kaltaisia osaajia toimistollemme. Koulutuspoliittisten asioiden edunvalvonta ja opiskelijakuntien tukeminen ovat toimintamme ytimessä ja uskon heidän edistävän näitä asioita merkittävästi”, sanoo SAMOKin toiminnanjohtaja Vellu Taskila.

Vellu Taskila, SAMOKin toiminnanjohtaja

Aleksi Niemi