27.03.2023 | SAMOK viestii, Tiedotteet

Tiedote: Erica Alaluusua SAMOKin sosiaalipolitiikan asiantuntijaksi

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK on valinnut Erica Alaluusuan sosiaalipolitiikan asiantuntijan tehtävään, jossa hän aloittaa 18.4.2023.

”On valtaisa ilo palata takaisin AMK-kentälle jatkamaan SAMOKin työtä opiskelijoiden toimeentulon ja asumisen saralla. SAMOK on tehnyt vahvaa kampanja- ja vaikuttamistyötä eduskuntavaalitavoitteidensa eteen ja olen innoissani mahdollisuudesta tukea opiskelijaliikettä tavoitteiden saavuttamisessa!” iloitsee Alaluusua valinnastaan.

Alaluusua on toiminut vuonna 2022 SAMOKin hallituksen jäsenenä vastuualueenaan toimeentulo, asuminen, hyvinvointi, kansainvälisyys ja viestintä. Tätä ennen hän on ollut kaksi vuotta Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Helgan hallituksessa hallituksen jäsenenä sekä varapuheenjohtajana. Takaisin SAMOKiin Alaluusua siirtyy Helsingin Vasemmistoliitto ry:n viestintäsuunnittelijan paikalta. Alaluusua opiskelee journalismia Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa sekä sosiaalitieteitä Turun yliopistossa.

”Olen iloinen että saamme Erican takaisin toimistollemme! Hän on rautainen toimeentulon ja asumisen osaaja. Tämä korostuu tulevaisuudessa, kun vaikutamme mm. opintorahan noston puolesta”, sanoo SAMOKin toiminnanjohtaja Vellu Taskila.

Lisätiedot:
Vellu Taskila, SAMOKin toiminnanjohtaja

Erica Alaluusua, sosiaalipolitiikan asiantuntija
[email protected] (yhteydenotot ti 18.4. alkaen)