14.12.2017 | Tiedotteet

Arene ja SAMOK yhdessä käynnistivät #YlpeästiAMK-kampanjan

Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto Arene ry ja Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK käynnistävät yhdessä #YlpeästiAMK-kampanjan ammattikorkeakoulutuksen tunnettuuden lisäämiseksi. Kampanjalla halutaan lisätä tunnettuutta ja vahvistaa AMK-koulutuksen arvostusta.

Kampanja käynnistyi torstaina 14.12. ja siihen ovat lähteneet mukaan mm. Helsingin apulaispormestari, yhteisöpedagogi Nasima Razmyar ja kansanedustaja, medianomi Olli-Poika Parviainen.

Ammattikorkeakoulututkinnon ja ylemmän AMK-tutkinnon suorittaneet työllistyvät keskeisiin johto- ja asiantuntijatehtäviin. Esimerkiksi 80 % sosiaali- ja terveysalan korkeakoulutetuista on valmistunut ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoulut toimivat vuorovaikutuksessa työelämän kanssa ja niillä on vahva suhde yrittäjyyteen.

“AMK-koulutus on modernina ja tulevaisuuteen katsovana korkeakoulutuksena ollut valtavirtaa Suomessa jo 25 vuoden ajan. Sen tunnettuudessa on kuitenkin edelleen puutteita, vaikka merkittävä osa suomalaisista hakeutuu vuosittain suorittamaan korkeakouluopintojaan nimenomaan ammattikorkeakouluun”, Arenen toiminnanjohtaja Riitta Rissanen kertoo tunnettuus-kampanjan taustoista.

Kampanjaan voi osallistua kuka tahansa, joka haluaa tuoda esille omia positiivisia kokemuksiaan ammattikorkeakoulutuksesta ja sen tuottamasta osaamisesta. Osallistuja voi kirjoittaa paperille aihetunnisteen #YlpeästiAMK, ottaa kuvan itsestään paperin kanssa ja lisätä kuvan eri sosiaalisen median kanaviin kuten Facebookiin, Twitteriin tai Instagramiin. Kuvatekstissä voi jakaa omia kokemuksia ammattikorkeakoulutuksesta ja sen vahvuuksista.

Ammattikorkeakoulututkinnon suorittaa vuosittain yli 25 000 henkilöä ja koulutuksessa opiskelee 140 000 ihmistä. Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita puolestaan on vuosittain jo yli 2 500.

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK
Anniina Sippola