27.10.2023 | SAMOK viestii, Tiedotteet

Tiedote: SAMOKin hallitus vuodelle 2024 on valittu – puheenjohtajaksi Lauri Kujala Jyväskylästä

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOKin hallitus vuodelle 2024 on valittu. Liiton puheenjohtajaksi valittiin Lauri Kujala Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Jamkosta. Kujala on sairaanhoitajaopiskelija ja toiminut tänä vuonna opiskelijakunta Jamkon hallituksen puheenjohtajana.

“Olen häkeltynyt ja todella kiitollinen liittokokouksen antamasta luottamuksesta. Odotan innolla tulevaa vuotta, ja työtä, jolla AMK-koulutusta kehitetään ja tehdään näkyvämmäksi”, iloitsee vastavalittu vuoden 2024 puheenjohtaja Lauri Kujala.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Sanni Koivuluoma (Laurea ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Laureamko) Lisäksi kahden päivän ajan Rovaniemellä kokoustanut liittokokous valitsi hallitukseen kolme hallituksen jäsentä. Hallitukseen valittiin Linda Vallenius (Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Tamko), Asta Nieminen (Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Jamko) ja Janina Brunfeldt (Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Helga).

Torstain ja perjantain aikana liittokokous on hyväksynyt mm. toimintasuunnitelman ja talousarvion ensi vuodelle sekä SAMOKin työharjoitteluita koskevan linjapaperin. Uusi hallitus aloittaa työskentelynsä tammikuussa 2024 SAMOKin toimistolla Helsingissä.

Joonas Soukkio, SAMOKin hallituksen puheenjohtaja 2023,
puh. 050 389 1000, [email protected]