26.10.2020 | SAMOK viestii, Tiedotteet

Tiedote: Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta – TUO eroaa Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry:sta

Tänään (26.10.2020) Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta – TUO tiedotti eroavansa Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOKista. Olemme erittäin pahoillamme, että TUO on  päätynyt ratkaisuun erota ja kiitämme heitä yhteistyöstä kuluneina vuosina.

Suhtaudumme tiedotteessa esitettyyn kritiikkiin asian vaativalla vakavuudella, ja otamme esitetyt asiat sisäiseen tarkasteluun sekä työstöön toimistolla.

SAMOK jatkaa työtään  valtakunnallisena edunvalvojana ja sidosryhmäyhteistyön edistäjänä. Kehitämme liittoamme jatkuvasti entistä paremmaksi sekä vaikuttavammaksi toimijaksi. AMK-kenttä tarvitsee jatkossakin tiivistä edunvalvontaa muun muassa koronan aiheuttamien haasteiden ja opiskelijoiden heikentyneen toimeentulon ratkaisemiseksi, sekä sukupolvien välisen oikeudenmukaisuuden toteutumiseksi.

Olemme kiitollisia TUOlle antoisasta yhteistyöstä ja yhteisön osana olemisesta.

Ovemme ovat jatkossakin avoinna, mikäli TUOn harkitsee liittymistä  takaisin SAMOKiin itselleen sopivammassa ajankohdassa. Siihen asti jatkamme yhteisön kehittämistä ja oman toimintamme vahvistamista luoden parempaa arkea AMK-opiskelijoille.

Anna Laurila