SAMOKin vastaukset Antti Rinteen hallitustunnustelukysymyksiin

In Kannanotot

SAMOKin puheenjohtaja Iiris Hynönen

Hallitustunnustelija Antti Rinne esitti 26.4. kaikille eduskuntapuolueille 11 kysymystä, joiden perusteella hallituspohjaa lähdetään muodostamaan. Puolueet ovat antaneet kysymyksiin omat vastauksensa.

SAMOK on toimittanut Suomen Sosialidemokraattiselle puolueelle omat näkemyksensä erityisesti kysymykseen 8. Osaamisen, sivistyksen ja innovaatioiden Suomi. Ehdotamme ensi kaudelle toimenpiteiksi muun muassa panostuksia koulutuksen rahoitukseen, koulutuksen läpäisyn edistämiseen, opiskelijoiden toimeentuloon, koulutukselliseen tasa-arvoon ja jatkuvaan oppimiseen.

“Kiitämme Rinnettä osaamisen ja koulutuksen nostamisesta hallitustunnustelukysymyksiin. SAMOKin näkemyksen mukaan koulutukseen, tutkimukseen ja innovaatioihin on välttämätöntä panostaa seuraavalla hallituskaudella”, kommentoi SAMOKin puheenjohtaja Iiris Hynönen.

SAMOKin näkemykset hallitusohjelmakysymyksiin voi lukea täältä: samokin-nakemyksia-hallitusohjelmakysymyksiin

Anniina Sippola
korkeakoulupolitiikan asiantuntija