Kannanotot ja kommentit

SAMOK ottaa aktiivisesti kantaa opiskelijoiden etujen ajamiseksi sekä vaikuttaakseen valtakunnallisesti opiskelijoiden asemaan. SAMOKin kannanotot ja kommentit voi tilata sähköpostiinsa liittymällä tiedotuslistalle.

SAMOK, 13.2.2017

Opiskelijoiden mielenterveysongelmien määrä on lisääntynyt hälyttävästi, kertoo uunituore Korkeakouluopiskelijoiden terveystutkimus. Jopa kolmannes opiskelijoista kärsii psyykkisistä ongelmista. Haasteet toimeentulon järjestämisessä sekä kuormitukset opiskelussa ovat keskeisiä syitä tähän. SAMOK ja SYL vaativat panostuksia opiskelijoiden tukipalveluihin laajalla rintamalla.

SAMOK, 21.12.2016

SAMOK kiittää maan hallitusta linjauksesta laajentaa Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) palvelut myös ammattikorkeakouluopiskelijoille.

SAMOK, 9.12.2016

ESU katsoo, että OKM:n ehdotuksella olisi kauaskantoisia seurauksia elinikäiselle oppimiselle ja pussinperien ehkäisemiselle. Esitys näyttäisi pyrkivän helpottamaan korkeakouluhin siirtymistä vain osalle nuorista ja tätä ESU ei voi hyväksyä.